George Mureşan
ROmână
FRancais
CATala
Despre mine Texte publicate Lincuri Blog

luni, 24 septembrie 2007

PINOT NOIR – VIN D’ALSACE (2006)

Vinurile alsaciene sunt în general vinuri albe, seci. Excelente vinuri albe seci. Nu mică mi-a fost surprinderea să găsesc la LIDL (« supermarketul săracilor », aş spune, dacă ar trebui să dau explicaţii unui dâmboviţean snob şi puţin plimbat prin Europa) un PINOT NOIR ROŞU (de fapt, rozé-rubiniu, aş zice eu, dar mă rog, des goûts et des couleurs…) . Pe sticlă zice aşa : « Singurul soi din Alsacia care produce un vin roşu sau rozé cu aromă pronunţată de cireaşă. A se degusta cu carne roşie, … » bla bla bla.
Aşa e, gust de cireaşă. Excelentă surpriză. M-am foit mult până să-l cumpăr, mi-era frică să nu fie acidulat, un vin roşu de calitate în pământ germanic mi se pare suspect ca un uischi bulgăresc. Uite că, uneori, e bine să n-avem prejudecăţi.
Uşor şi diafan (deşi tăricel, 12,5°) are o persistenţă agreabilă în gură. Nu, nu e o struţocămilă trasă de păr : este chiar singurul vin alsacian roşu (mă repet- în scop pedagogic) şi merită toată stima. Bun raport calitate-preţ, pe deasupra : la 3 euro, în România nu găseşti aşa ceva. Na, ca să mă laud – pe aici, preţurile produselor de calitate sunt încă accesibile.

Trăiesc în Franţa, şi asta nu-mi ocupă chiar tot timpul…

Un comentariu:

alibus spunea...

Desi Pinot-ul a ajuns celebru in Bourgogne cred ca se simte bine si in Alsacia dat fiid faptul ca este un soi care prefera zonele mai reci din cate stiu eu.